fredag 17 april 2009

Skogen

Idag bestämde sig matte och husse för att ha en liten picknick i skogen, självklart fick jag följa med! Vi gick i lite mer än en halvtimme längs en skogsväg innan matte och husse hittade en plats en bit in i skogen där de ville sitta ett tag. Jag fick vara lös under tiden, sprang runt och luktade på saker, letade godis som husse slängde ut och fick smaka lite av mattes mazarin som hon åt på.

På vägen upp dit såg jag en underlig liten sak på backen också, den skuttade om jag försökte röra den! Matte och husse säger att det är en groda, men jag var inte så imponerad, den var bara underlig. Ingen kompis där för mig inte, så liten också!
Det var mysigt i alla fall, solen var framme, inte ett moln på himmlen :). Det gör jag gärna om med matte och husse.



Nyss låg jag och matte på madrassen här i datorrummet och myste lite, vi brukar göra det ibland. Då ligger jag utsträckt bredvid henne medan hon klappar mig, jag myser verkligen när vi har dom lugna stunderna, kan ju inte busa hela tiden även om det vore roligt ;).


1 kommentar:

Elin sa...

Åh va mysigt med picknick *lite avis* =)

Jaa,det är svårt och tomt utan sin bästa vän =/ va så skönt att han kom hem idag ialf <3

Ha en superhelg!
Må gott