onsdag 1 april 2009

Härligt!

Hörrni, det är vår ute! Riktig vår! Det var jättevarmt här i dag, solen sken och det var helt molnfritt, matte är jätteglad kan jag lova!

Först har jag varit ute på gården med matte idag i nästan 2 timmar. Under den tiden har jag busat och letat godis, jaja jag erkänner, jag jagade katten också lite. Men det är fusk ju, jag sitter fast så jag kan inte jaga honom så mycket som jag vill. Han kommer ju undan hela tiden.
Men matte och husse har börjat prata om att sätta upp staket runt en del av gården nu, ett par som de känner har fått över fårnät (tror jag det var) som de får köpa. Perfekt ju! Då kan jag äntligen vara lös på gården!
Efter de där två timmarna ute på gården så gick jag och matte in, men vi var inte inne länge, högst 45 minuter säger matte. Sedan kom husse hem och då gick vi på en lång och härlig promenad i solskenet. 1½ timme var vi ute och gick, så vi var alla väldigt sega när vi kom hem igen. Mycket frisk luft har jag fått i dag!

Jo förresten, matte och husse har ju oroat sig över att jag ätit dåligt ett tag. Så för några dagar sedan pratade de med tjejen som har djuraffären här i Munkfors. Hon trodde att bitarna i maten jag fick var för stora, så det var obehagligt för mig att tugga dom, så hon hjälpte matte och husse att hitta ett annat foder åt mig. Och oj vad jag ätit bra nu sedan de bytte! Jag till och med dansar lite varje gång det är dags för mat. Matte och husse säger att det är skönt att se mig matglad igen och de är glada att de fick hjälp med att förstå varför jag inte åt den tidigare maten. Men nu äter! Mycket och gärna!

Nu ska ni få lite bilder från idag :). Bilderna när jag är vid ett träd och håller på har matte tagit när jag letar godis som hon gömt lite här och där på trädet.




2 kommentarer:

Isabelle och Ben sa...

JA, visst är det härligt med vår!

Elin sa...

Åh va skönt med en riktigt långpromenad! =)


Må gott!