måndag 6 april 2009

Skogen med Thea

Woho! Idag fick jag och Thea busa i skogen igen! Det är alltid lika kul!

Det var jättefint väder när vi var ute, solen sken och det var inte några moln på himmlen alls. Jättehärligt, det tycker i alla fall matte, jag är inte lika mycket för jättevarmt väder, jag har ju så mycket päls! Men det finns ju skugga :)
Jag och Thea hade kul i alla fall, brottades, hade dragkamp med pinnar, jagade varandra, hoppade upp på stenar som matte och husse sa åt oss att sitta på. Så tog matte kort när vi satt där och efteråt fick vi godis för det, man gör ju allt för godis!

Vi var ute ungefär 1½ och gick runt, jag och Thea sprang ju som tokar efter varandra så vi har verkligen fått motion idag! När vi kom hem till Theas matte så ville Thea följa med i vår bil, men det fick hon inte den här gången. Sedan när vi kom hem till oss var vi alla väldigt sega efter den härliga promenaden. Jag skulle gärna göra en sådan promenad varje dag! Men husse jobbar ju så det funkar ju inte, matte kan inte ha både mig och Thea själv, det räcker med söta mig att hålla koll på när man är ensam ;).

Nu ska husse iväg och jobba snart, då ska matte lägga sig och plugga säger hon, onödigt tycker jag! Jag brukar komma och lägga nosen över hennes böcker när hon ligger i sängen och pluggar, jag är ju så mycket sötare och charmigare än de där böckerna så jag tycker hon borde ge mig uppmärksamheten istället ;).




Inga kommentarer: