lördag 11 april 2009

Skog och vatten

Idag har det varit en riktigt rolig dag :).

Först åkte jag, matte och husse till husses föräldrar. Matte och husse var bjudna på påskmiddag där. Och medan maten gjorde färdig så tog matte och husse med mig och Thea till skogen på en promenad :). Det var jättekul att busa med Thea, perfekt sätt att göra sig av med energi! Hon är ju nästan lika vild som mig så ;).

Sedan fick jag ju vänta och ha lite tråkigt när matte och husse åt. Men jag fick faktiskt lite gott jag också, husse gav mig en prinskorv sedan som jag fick smaska på.

När de ätit färdigt åkte vi hem och tog det lugnt ett tag. Men sedan åkte vi iväg igen! Då tyckte matte att vi kunde åka och se om isen försvunnit där vi brukar vara och bada.
Precis där var den kvar, men en bit därifrån var den borta så där fick jag ta årets första dopp! Jag älskar ju att bada så det var riktigt roligt! Jag fick simma efter en pinne två gånger, sedan fick jag ta med pinnen i bilen och hem :).
De ville inte låta mig bada så länge eftersom det är ganska kallt i vattnet ännu, men det var roligt att få simma lite i alla fall :).

När vi kom hem så krattade matte och husse på gården lite så då fick jag ligga ute och tugga på min pinne under tiden :). Men nu är vi inne, så nu ska jag vila lite!



Inga kommentarer: