söndag 20 september 2009

Perfekt!

Ja matte sa att jag är perfekt, hon hade tydligen fått veta resultaten från röntgen. Bah, det var en obehaglig upplevelse ska jag säga! Har inte skrivit om det än ens, men kan väl ta det nu när jag ändå är inne på ämnet.

Vi var ju och röntgade mig förra fredagen. Jag har aldrig haft problem med att åka till veterinären, jag är skitglad där och vill att alla ska klappa mig! Var lika duktig nu också. Så kom det en kille och gav mig en spruta, det är inte heller något problem, jag piper inte ens till av det utan sitter bara och väntar på att han ska bli färdig.

Men uj, sen blev jag ju helt groggy! Vad sjutton var det i den där sprutan egentligen?
Det blev svårare att hålla sig uppe så jag sjönk ihop på golvet och somnade bort ett tag. Under tiden hade tydligen husse och en veterinär lyft upp mig på ett bord. Matte var med också, men under själva röntgen gick hon ut från rummet och väntade, det var ganska litet rum så hon tyckte hon kunde vänta utanför istället.

Sen när röntgen var färdig tog det ju tid för mig att vakna upp också, jag sov verkligen hårt då. Matte och husse fick kolla på röntgenbilderna under tiden, veterinären sa att hon tyckte det såg bra ut men hon kunde inte säga något säkert, tydligen skickar de iväg bilderna så får nån expert kolla på dem.

Efter ett tag vaknade jag till, reste lite på huvudet och tittade på matte och husse, och började vifta på svansen. Matte som tyckte det var ganska läskigt att se mig så borta blev jätteglad när jag viftade svansen. Och efter ett litet tag tyckte jag att jag hade legat där nog länge så jag tog mig upp på lite vingliga ben och envis som jag är så lyckades jag gå ut i receptionen där matte fick betala innan vi kunde åka. Sen sov jag gott i bilen hem också, det var jobbigt att ta sig ut till bilen på så vingliga ben. Resten av kvällen var jag också ganska trött efter den upplevelsen!

Nå i alla fall, idag fick matte mail av Helena, min uppfödare, där röntgenresultaten var med och jag hade;

HD grad A
ED ua (0)

så nu är matte och husse glada här hemma och säger att jag är perfekt, men det visste jag ju redan ;)

Inga kommentarer: