måndag 28 september 2009

Karlstad, träning och lite annat

I lördags var jag med husse och matte in till Karlstad. De tyckte det var dags för en promenad där inne bland allt folk igen. Det var fint väder också så vi gick satte oss på en bänk vid älven ett tag också och bara tittade på folk. Det var lite trist i början och jag pep lite men efter ett tag blev jag lugn och kunde sitta och titta på folket som gick förbi, satt till och med ganska fint fast en hund gick förbi.

Matte och husse mummlade något om att vi borde åka ner och göra det oftare, speciellt bara sitta och titta på folk, de säger att det är bra för mig att kunna slappna av då. Jag får väl tro på dom.

I dag när husse var hemma på rast så gick jag, han och matte upp till brukshundklubben och tränade lite. Först tränade vi lite inkallning så jag fick springa som en galning mellan dem när de ropade på mig. Men det klagar jag inte på, springa är ju härligt! Också får man ju godis om man är duktig.



Sedan tränade husse lite fot och stanna med mig och sen var det matte som tog över och tränade mer fot, stanna, att jag skulle sitta kvar när hon gick iväg, och fot fast springande med mig. De säger att jag ju kan vara duktig när jag vill ;).


Efter lite sådan träning gick vi in på agilitybanan och körde lite agility, jättekul! Får ju hoppa och springa jättemycket! Efter ett tag fick vi publik också, en söt tant frågade om vi tränade ofta, hon tyckte jag var så skarp och duktig på banan så hon trodde vi gjorde det :). Men det gör vi ju inte, bara jag som är så jäkla smart förstår ni väl ;).


Inga kommentarer: