fredag 6 juni 2008

Utebad och massa folk

I söndags åkte jag, matte och husse iväg till en liten strand. Det var så varmt ute så de tyckte att jag skulle få simma och svalka mig ordentligt!
Det uppskattades kan jag lova! Vi kom fram till en jättemysig liten strand där jag fick springa lös och jaga pinnar i vattnet. Jag simmade jättemycket och skvätte så klart massa vatten på matte och husse :). De badade inte de fegisarna, utan gick bara i vattnet lite, så jag tyckte att de behövde bli lite blöta :).

Jag hade jättekul där i alla fall! Hoppas vi åker dit fler gånger! Och hoppas att matte och husse badar då också, så får jag se om de kan simma ;).


I går, torsdag alltså, så var det öppet hus på husses jobb. Han jobbar som lärare på en skola förresten. Så jag och matte följde med honom dit, matte skulle fotografera alla grejer där och husse skulle hålla koll på barnen, så jag fick följa med för att träffa folk och andra vovvar :). Det var jättemånga barn som kom fram till mig och ville klappa mig, både större barn och mindre barn. Jag var jätteduktig och lät dom klappa mig och nosade lite på dom. Var många vuxna som hälsade också och tyckte att jag var en sån fin vovve ^^.

Sedan träffade jag en jättesnygg goldentjej som heter Mynta där, hon är bara 2 månader äldre än mig. Hon sprang lös på gräsmattan där jag och husse och matte satt. Jag var ju tyvärr kopplad, men vi kunde busa ändå, husse fick bara vara snabb på att ducka när mitt koppel kom farande över honom och matte fick vara snabb med att följa efter med armarna eftersom hon höll i mitt koppel.



Klockan nio var kvällen slut och då åkte vi hem, gissa om jag var trött då!


Inga kommentarer: