tisdag 27 maj 2008

Dagarna som gått

Nu var det ett tag sedan jag skrev igen! Fy på mig! Men nu är det ju så härligt väder igen
och då ligger jag ju oftast ute på gården eller ute på trappen hela dagarna :).

Matte och husse badade mig i lördags, hmpf! Jag var ju bara lite skitig och det är ju faktiskt en del av min charm. Jag kan faktiskt inte hjälpa att det är så kul att skutta omkring i lerpölar!
Nå, ren blev jag i alla fall efter deras dusch på mig. Men dom får alltid igen när jag kommer ut från badkaret, för då skakar jag genast på mig så det skvätter riktigt ordentligt på både matte och husse! Haha säger jag!

Oh just ja, vi stötte på en lustig liten sak när vi var på promenad för någon dag sedan. Det såg ut som en pinne, men den var svart och lite gul också ringlade den iväg! Konstig pinne tyckte jag och det såg så läskigt ut så jag ville inte alls vara i närheten av den. Men det tyckte husse och matte bara var bra, det var tydligen en orm vi såg och husse och matte säger att det finns giftiga ormar också så det var bra att jag inte ville försöka leka med den.

Jag har haft min första fästing också, ja nu har jag även hunnit ha min andra. Husse som får sköta jobbet med att ta bort dom från mig, matte är lite för feg ;).

Idag har jag och matte bara hunnit med att följa med husse en bit till jobbet, vi kom nyss hem igen och nu ska jag lägga mig ute på trappen och vila lite :). Men först får ni lite bilder, först en när jag är nyduschad och sedan en från igår när jag var ute på gården och sprang runt :)




Inga kommentarer: