tisdag 24 juni 2008

Leksak, busiga jag och sommarplaner

Matte och husse har lånat en ny aktiveringssak till mig, de lånade den av husses mamma. Det är en rund platta med hål i och några klossar man ska sätta över hålen, heltokigt ju. Så gömde matte och husse godis åt mig i de där hålen och satte klossarna över, varför inte bara ge mig godiset på en gång?? Ska det vara nödvändigt att krångla till allt så mycket? Jag är söt, ge mig godis!
Hmpf, men men, jag listade ut att målet var att få bort klossarna och komma åt godiset i alla fall, det funkade inte när de satte frolic dit, då var jag inte så intresserad, men sedan testade matte att gömma köttbullsbitar där och då blev det fart på nosen kan jag lova!
Husse och matte säger att man ska lyfta bort klossarna med munnen, men jag tycker det är roligare att buffa och knuffa på dom till de välter.

I morse när matte och husse kom upp så hittade dom lite skor här och där, och skyllde på mig! Hmpf, bara för att man är hund så skyller dom allt på mig, tänk om det var katten då!? Jaja, nu var det ju faktiskt jag som släpat i väg med deras skor, men de har faktiskt kommit undan lindrigt under den här tiden som dom haft mig! Jag har inte bitit sönder mycket alls för dom, ville bara visa att jag faktiskt kan, men jag är så snäll så jag gör det inte ofta ;).
Matte och husse har semesterplaner, och jag får följa med! Vi ska åka ända upp till Kiruna troligtvis, matte och husse säger att det är långt. Men där ska jag i alla fall få träffa mattes släkt och vänner, kommer charma allihopa, vem kan motstå mig? ;) Det ska bli spännande!

Nej, nu ska jag vila lite, har blivit seg efter en morgonpromenad!

Inga kommentarer: