tisdag 10 juni 2008

Utedag och ny kompis

Idag följde jag och matte med husse och en klass från hans jobb på en utflykt. Eller ja, husse är kvar där fortfarande och ska till och med sova där! Jag stannar i alla fall hemma med matte över natten och vaktar henne, någon måste ju vara mannen i huset när husse är borta!

Vi åkte i alla fall till en fin strand där ungdomarna från klassen satte upp sina tält och badade. Jag badade också, jagade pinnar och simmade runt. Först var jag lite misstänksam över alla nya människor jag fick träffa, men efter ett tag släppte det och jag var jätteduktig. Heh, ja förutom när jag snodde en pinne ur deras kubbspel kanske ;). Men jag tyckte även det var kul! Tänkte ju bara dreggla ner den lite för att ge dom tur i spelet! Attans människor att dom inte förstår sådant.



På utflykten träffade jag en ny kompis också! En liiiiiiiiiiiiiiten en! Han heter Zorro och är en blandras, kommer inte ihåg vilka raser han var. Men hans matte sa i alla fall att han troligtvis inte ens vägde 2 kilo! Kan ni tänka er vilken liten plutt? Vi två kom i alla fall jättebra överens, trots den stora storleksskillnaden, jag med mina (minst) 44 kilo och han med inte ens 2 hela kilo! Vi busade lite, fast vi var båda kopplade under tiden, matte och husse ville hålla koll på mig så jag inte råkade skada honom. Det är ju inte så lätt att busa med en sådan liten sak, även om jag så klart var försiktig och aldrig skulle skadat honom medvetet!

Matte och husse var stolt över mig iaf, att jag var så försiktig och lät honom hoppa och skutta och boxa lite på mig med sina små tassar :). Också var dom stolta för att jag uppförde mig bra mot alla människor där också när jag vant mig vid allt nytt.

Nu är jag helt slut kan jag lova! Så nu ska jag och matte ha en lugn kväll här hemma :).


Inga kommentarer: