torsdag 3 april 2008

Valpkurs

Idag var det dags för valpkurs igen! När vi kom dit ville jag genast fram och busa med goldenvalpen Molly, husse och matte säger att jag är kär i henne, hmpf vad de retas.

Sedan fick vi sitta inomhus ett tag och lyssna på kursledaren, då var jag jätteduktig och satt för det mesta still och tittade på alla hundar.
Sedan gick vi ut, husse fick ta mig idag. Matte stod vid sidan av och kollade på istället. Vi fick springa lösa först och leka lite, två av hundarna stack iväg från oss andra men jag stannade kvar och sprang efter Molly mest.

När vi blev fast igen så skulle vi ställa oss på två led med 4 hundar i varje led. Sedan fick vi gå en och en bredvid leden och sicksack genom dom. Meningen var då att vi inte skulle bry oss om de hundar som gick förbi oss eller som vi gick förbi. Jag var jätteduktig då också, förutom när det var Mollys tur såklart, då ville jag fram och leka.

Sedan skulle vi träna lite ligg, men det kan jag ju redan så då blev jag lite uttråkad och började nosa runt på backen och hoppa på husse istället. Till slut fick vi gå in igen och lyssna på kursledaren lite igen, och sen åkte vi hem!

Nu är jag trött och ska sova :) God natt på er!

Inga kommentarer: