måndag 16 mars 2009

Tur till karlstad

Jag var fortfarande hängig i morse när matte och husse vaknade, så först tog de tempen på mig och den låg på 39,3. Matte hade läst precis innan att den vanligtvis skulle ligga mellan 38-39 så lite feber hade jag.


Efter det ringde matte till veterinären i Karlstad och förklarade hur jag hade varit i två dagar nu. Så vi fick tid lite senare klockan 14.15. Så efter att matte och husse fixat en snabb lunch var det bara att åka iväg för oss. Vi kom fram 14.00 ungefär, matte fick fixa urinprov från mig och sen fick vi komma in ganska snabbt.


Det var en snäll veterinär som gav mig godis lite då och då, så då fick hon titta mig i ögonen och i munnen och klämma överallt på mig och ta tempen på mig igen.
Matte och husse säger att de är så stolta över mig, för jag är alltid så lugn och duktig hos veterinären, har aldrig problem med att de ska känna överallt.


De tog blodprov på mig också, det var lite lurigt för dom, de hittade inte rätt ställe att sticka på först och sen var det lite segt att få ut nå blod, men till slut så kom det.
Så då fick vi sitta och vänta på att få svar på blodproven. När det kom så sa veterinären att jag hade en infektion i kroppen och en inflammation i nacken så matte och husse fick recept på medicin att hämta ut åt mig.


3½ timme tog det där innan vi fick åka hem, då var husse,matte och jag helt slut i skallen efter allt, det är vi fortfarande.
Så i morgon ska matte och husse dels hämta ut medicinerna åt mig också ska dom köpa sele åt mig så de kan använda det istället för halsband så min nacke slipper ha halsbandet mot sig.


Puh, vilken dag..Men på vägen hem stannade matte och husse vid Max och köpte mat åt sig, då fick jag mattes lilla hamburgare och den slukade jag snabbt och glatt!





Inga kommentarer: