lördag 14 februari 2009

Grilla korv

Idag åkte jag, matte och husse iväg med bilen upp till Vågsjön (jag tror det heter så), där gick vi på isen en bit bort till en liten udda som vi varit på en gång tidigare när vi grillat korv. Så vi tyckte det passade utmärkt att vara där idag igen :). Det var jättefint väder! Solen sken och himlen var jätteblå!

Jag fick hjälpa till att dra dit två fällar och en påse med mat i min pulka. Det tyckte jag var kul, jag var jätteduktig. Stod helt stilla när husse satte fast selen på mig och sen pulkan i selen och sen drog jag jätteduktigt :).
När vi kom fram till udden så tog husse av pulkan och selen och jag fick vara lös där. Det var jättekul! Matte och husse hade tagit med en av mina leksaker så de kastade den åt mig så jag fick springa och hämta den också jagade dom mig lite.

Sedan började dom grilla korv och då hade jag inte tid att koncentrera mig på leksaken något mer, då fanns det ju något ätbart i närheten! Okej, jag erkänner, jag tigger! Men det är faktiskt inte så lätt att låta bli... det ser ju så gott ut.. inte mitt fel!
Och matte kan aldrig stå emot mina stora bruna ögon när jag tittar på henne med den där speciella blicken ;). Så jag fick lite korv jag också ^^.

När vi varit där nästan två timmar började matte och husse plocka ihop och husse fixade selen och pulkan igen så fick jag dra den tillbaka också. Det gick också bra :).

Nu är vi hemma igen i alla fall, alla är ganska sega nu efter att ha varit ute i solen :). Så nu ska jag vila ett tag!


1 kommentar:

Helena sa...

Härliga vinterbilder!
...och förstås en fantastiskt duktig hund!

Hälsningar
Helena