måndag 26 januari 2009

Skogsdag


Idag har jag, husse och matte varit ute och gått i skogen massa.
Först blev det en liten morgonpromenad i skogen, jag fick springa lite lös och sniffa på allt intressant som fanns där.

Sedan kom vi hem, tog det lugnt ett tag, matte och husse fixade lunch efter ett tag och sen när de vilat lite efter lunchen gick vi ut igen!
Då tog vi bilen upp efter en liten väg här bredvid, efter ett tag parkerade vi den och sen fick jag springa lös igen! Woho!

Var jättekul, fick jaga pinnar och ha lite dragkamp. Och sen, vet ni vad jag hittade? Älgspår! Jättemånga! Oj vad kul jag hade när jag sprang runt och nosade och spårade där. Men jag är ju duktig vovve, så även om jag fick upp spår av älgarna så stack jag ju inte från matte och husse så klart.

Så har jag hört att mattes familj från Kiruna har hittat hit, hej på er! Vet ni vad en hund uppskattar? Att få ben på posten! *blink blink* Jag är ju så sööööt ;). Det är ju lite orättvist att husse och matte får massa post (jaja det kanske är räkningar men ändå!) och jag inte får något, eller hur? ^^
Hmpf, det funkar inte att ladda upp bilder idag tydligen, så ni får överleva utan mitt söta tryne idag.

Inga kommentarer: