onsdag 26 november 2008

Härlig promenad!

Idag tog jag och matte en riktig härlig promenad! Solen sken och snön gnistrade jättefint :). Vi gick över två fält och sen in i skogen lite. Jag fick springa lös och tugga på alla pinnar jag hittade, och så klart äta lite snö :).
Det var verkligen härligt, man blir så glad av sånt fint väder :). Får hoppas det är lika fint i morgon så det kan bli en lika härlig promenad då :).
Och nyss kom jag in från en kvällspromenad med matte och husse. Så nu är jag färdig för kvällen, eller ja nästan, ska ut en gång till innan vi lägger oss men då blir det bara på gården :).

Innan promenaden låg jag och busade lite med matte och husse på en madrass de har liggandes på golvet. Matte la sig där för att sträcka på ryggen och jag tyckte ju inte att hon borde ligga där helt ensamt, hon kanske skulle bli ledsen ju, så jag gjorde henne sällskap. Hon verkar tycka att det är lite tungt när jag halvsitter på henne, tokigt, jag som är så fjäderlätt!
Sen gjorde husse oss också sällskap så låg de och klappade mig ett tag, och jag njuter såååå av uppmärksamheten ^^.

Nu ska jag lägga mig på madrassen själv ett tag, lite bortskämd är man, som har en hel madrass för sig själv ;).


Inga kommentarer: