torsdag 24 juli 2008

Semester

Nu är vi hemma från semestern igen! Jag har nu rest en hel del för att vara en liten plutt på ett år :P.

Söndag den 13:e åkte vi härifrån Munkfors och började vår resa upp mot Kiruna! Matte och husse var lite orolig för hur jag skulle ta det att åka så långt i bilen, men med en del raster då jag fick sträcka på benen så gick det bara bra. Jag låg mest och sov eller satt och tittade ut.
När det blivit måndag var vi framme i mattes systers stuga utanför Piteå, där skulle vi hämta mattes mamma och sedan fortsätta mot Kiruna. Matte och husse fick vila några timmar först innan vi åkte igen.

Vi var framme i Kiruna vid sex tiden på kvällen ungefär. Vi var i Kiruna en vecka, och under den veckan har jag fått träffa massa nytt folk! Mattes systerson som är sex år blev väldigt kär i mig, och snäll som jag är har jag ju spendererat mycket tid åt att tvätta hans öron. Nu är han verkligen ren!
Träffat mattes syskon och morföräldrar och farföräldrar också, alla blev ju så klart väldigt charmade av mig ^^. Till och med mattes mammas jobbarkompisar fick se mig och tyckte jag var så fin!
Träffade en gammal dam också, en blandrastik som heter Della. 11 år var hon och hur jag än försökte kunde jag inte få henne att busa med mig! Konstig typ.

Måndag den 21 steg vi upp tidigt på morgonen och då gjorde matte och husse sig färdiga för vår resa från Kiruna. Vi fick åka runt och säga hej då till lite folk innan vi kom iväg. Sedan åkte vi till Umeå, där bor mattes pappa och hans fru och mattes lillebror.
Där stannade vi bara till igår, men vi hann med en del i alla fall. Mattes lillebror är också sex år och jag har så klart tvättat hans öron också! Inga öron kan komma undan mig!

Jag fick följa med matte, husse, och mattes lillebror på stan i Umeå, oj vad mycket folk det var där. Så har jag fått vara ute på mattes pappas gård och tittat på när hennes lillebror badad i sin lilla pool. Lite taskigt att jag inte fick hoppa i och bada med honom tycker jag! Jag är ju så liten så vi hade fått plats båda två!

Vid sju på kvällen igår var det dags att åka igen. Då hade jag, matte, husse och mattes lillebror precis varit ute på en liten promenad så jag fick sträcka på benen innan det var dags för bilen igen.

Vid halv fem i morse var vi framme här i Munkfors, då somnade matte och husse ganska snabbt och sov till elva. Då tog vi en liten promenad och sedan gick jag ner till källaren och somnade. Det var väldigt varmt här hemma så jag orkade inte någon längre promenad så tidigt.

Men senare på kvällen åkte vi iväg till stranden och badade :). Jag och matte simmade, eller ja matte simmade lite, jag simmade mycket. Jagade pinnar så klart ^^. Nu ska ni få lite bilder :). Först är det en familjebild på mig, matte och husse som står framför Lapporten, den syns nog bara halvt :P.
Sedan är det jag som tvättar mattes systerson, nästa bild är på mig och Della (11åriga tiken), sedan är det jag som tvättar mattes lillebror och sist är det en bild på mig och matte som badar!




Inga kommentarer: