söndag 6 juli 2008

Min födelsedag!

Så, nu kan jag skriva om hur min födelsedag har varit. Men först ska jag säga grattis till alla mina syskon! Lite speciellt till syster Svea som jag vet läser här :).

Min födelsedag började med att jag fick väcka matte, men det är inte ovanligt, jag är lite mer morgonpigg än vad hon är ;). När vi hade gått upp fick jag ett grisöra, mums! Jag är inte så mycket för vanliga tuggben men märgben och grisöra är verkligen gott! Tidigare i veckan fick jag ett stort märgben, som en tidig present sa matte och husse.

Sedan tog jag och matte en promenad. Husse har varit och jobbat hela helgen så han kom hem först senare på eftermiddagen. Idag har det äntligen svalnat lite, ganska skönt nu efter några väldigt varma dagar, jag är inte så mycket för promenader de varma dagarna. Men idag var det skönt!
När vi kom in tog vi det lugnt ett tag och sedan har vi busat här inne massa. Matte har jagat mig, jag tycker det är jätteroligt att bli jagad! Springer iväg och ser så lycklig ut när någon jagar mig!

Sedan när husse kom hem så sa han grattis åt mig och sedan var det dags för min andra present (jag räknar grisörat som den första)!
Den här presenten var till och med inslagen, så jag fick slita och riva bort presentpapper först, sedan såg jag en liten lurvig, brun sak. Jag testade att bita lite på den, och den lät jätteroligt! Så nu har jag sprungit runt här med mitt mystiska murveldjur (matte säger att den hette så på stället hon köpte den) och bitit på den så det har låtit massa här hemma. Matte och husse kommer aldrig mer få en lugn stund ;).

Nu har vi varit ute på en kvällspromenad i duggregnet och nu ska jag vila :). Hoppas mina syskon haft en jättebra födelsedag!

Lite bilder ska ni få också så klart, först en när jag ligger och gnager på mitt grisöra ^^. Sedan när jag får min present, sedan när jag biter upp den och sist en bild på mig och mitt murveldjur!






Inga kommentarer: