torsdag 7 oktober 2010

Veterinär

Tjo på er!

Idag har jag varit till veterinären, men vet ni, jag var inte den enda! Katten fick följa med också och ni skulle hört hur han lät i bilen på vägen dit! Det var riktigt underliga ljud, han gillar inte alls att åka bil, så mycket förstod man i alla fall.

Men både jag och kissen var duktiga hos veterinären i alla fall :). Jag hade fullt upp med att försöka tvätta hennes öron när hon kollade igenom mig innan det var dags för sprutan, skulle ju bli vaccinerad :). Och när hon stack mig var jag duktig som vanligt, stod snällt och väntade på att hon skulle bli klar :).

Sen var det kissens tur, han fick också vaccineras och kollas igenom. Och båda var friska och pigga sa veterinären, hon sa också att jag hade ett fint temperament när jag så gärna ville tvätta och hälsa på henne.

Sedan har jag, matte och husse varit på långpromenad och nyss var vi ute på en kortis så nu ska jag vila ett tag :).

Åh just ja, matte har lärt mig ännu ett nytt trick, när hon frågar "Vilken vill du läsa?" och har en katt och en hundbok framför mig så lägger jag tassen på hundboken ;)


Inga kommentarer: